dinsdag 16 augustus 2011

Kijk toch wat vaker in de spiegel

Vandaag ben ik dus naar de kapper geweest. Ik raakte met de kapster in gesprek over de vakantie. Zij vertelde over haar vakantie naar Thailand en later naar Stuttgart. Maar haar passie lag toch bij winkelen. In New York had ze twee dagen uitgetrokken voor 35th Av.

Ik heb flink opgeschept over mijn vakantie met drie vrouwen en mijn flinke huurauto (maar liefst een Opel Astra of zoiets), en ook nog over vroeger, hoe we het grote gezin in de kleine auto propten en hoe ik later met drie vrouwen in een eend over de Alpen kwam.

Daar hoef ik dus niet in te oefenen. Een beetje doen of ik de schlemiel ben en intussen de held uithangen. Hoe je je cruise control liever niet gebruikt omdat je de gang erin wil houden. Meepraten over föhnen en winkelen, dat geeft vertrouwen.

Op de bank zaten twee mannen van jongere leeftijd te wachten. Oeps. Met terugwerkende kracht was mijn privé-flirt een openbare zelfexecutie.

Volgende keer dus beter om me heen kijken. Via de spiegel.

4 opmerkingen:

  1. Sinds er een tondeuse in de badkamerkast staat en ik mijn haar nader tot mijn hersenen scheer vinden er zowel geen flirts als executies plaats. In de spiegel alleen een kalende man in onherroepelijk verval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me dat je met zo'n tondeuse nauwelijks hoeft te oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het vereist oefening om te weten dat wat zo lijkt niet zo is. De kapster vertelde mij ooit dat het een hele klus is om alle haartjes gelijkmatig te scheren, want er zitten altijd springerige types tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die woordverificaties trouwens, wie bedenkt ze? Op een rijtje gezet krijg je heerlijke nonsens poezie.

    BeantwoordenVerwijderen