woensdag 27 juli 2011

Zij zeggen

Ja vandaag moest ik weer naar de stad. Het moest want ik moest mijn pas bestellen. En daarbvoor vingerafdrukken afgeven en een foto. Mevrouw Simons, zei het meisje achter de balie. Oh, zei ze. Ik zei: ja, ik ben meneer Simons en ik kan het bewijzen. nee, dat hoeft niet, zei ze, ik heb het al gezien.

Nu is mijn pas pas verlopen op 20 september maar ik dacht, ze doen het wel laten aansluiten. maar nee hoor, dat doen ze niet. Het bleek dat de nieuwe vandaag ingaat. Zit ik mooi met overloapping, en heb ik over 5 of 10 jaar weer last van, want dat had natuurlijk ook later gekund.

Afijn, nu heb ik wel dus maar liefst zo'n 3 maanden om de nieuwe op t ehalen terwijl ik met de oude nog wel gewoon naar franrkijk kan gaan volgende week, geen probleem. En de meiden staan nog bij me ingeschreven, hoewel die regeling over een tijdje opgeheven wprdt. Geen probleem, ze hebben toch een ID en dat is in de EU voldoende. Nog wel tenminste.

Waar blijven nou die oefeningen meneer (MENEER) Simons?? Het is beloofd in de titel. Nou, zo wordt het een hele oefening om het allemaal te zoeken waar die efening zit. Kunnen we net zo goed niet lezen, want zoveel nieuws staat er ook niet in.

We worden lanzaam boos,,, En we willen niet weer worden doorgewezen naar meneer Sloterdijk met zijn woede. Die begrijp de tijdgeest ook niet altijd hoor, wordt een dagje ouer.

4 opmerkingen:

  1. Wel nog wat op je spelling oefenen of je noemt het de tijdgees : snel ikken en het op het net zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is nog een derde mogelijkheid: een zodanige draai geven aan de tijdgeest dat er rare effecten ontstaan. In bovenstaande tekst heb ik diverse van dergelijke rare effecten proberen te bewerkstelligen. De spelling is opzettelijk verdraaid en is dus eerder poststadium dan prestadium van spellingsinspanningen. De tijdgeest blijft zo een dankbare 'Fundgrube' van bewerkingen, verfraaiingen en verdraaiingen. Deze derde mogelijkheid omvat overigens beide alternatieven. Ook de verdraaiing vraagt om oefening. En ja, ook de verdraaiing is snel geikt en op het net gezet. En ja, ook de reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht even dat je met de spelfouten wilde suggereren dat je niet meneer Simons bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs meneer Simons kan spelfouten maken. Wat niet wil zeggen dat hij het ook is. Oefening: ga eens door op dat spoor van hij is het niet.

    BeantwoordenVerwijderen