donderdag 28 juli 2011

Strafexercitie

Eigenlijk had ik gisteren al moeten hardlopen. Maar er kwam van alles tussen en het lukte niet meer. Daarom werd het vandaag extra tijd. Toch heeft het nog lang geduurd voor ik eraan toe was.

Het was vakantie. Dus vanochtend lekker uitgeslapen. Toen diverse dingen gedaan, zoals blogje, krantje, een adapter voor het netbook van mijn dochter kopen, thuis ontdekken dat de oude adapter het nog prima deed, en de nieuwe weer terugbrengen naar de winkel. Daarna heb ik me geworpen op Nussbaum, de vrouw van mijn zwager ontvangen, met haar al voorzichtig het onderwerp hardlopen aangeroerd, Gould geluisterd.

Wat heb ik gedaan om me op te peppen voor het hardlopen? Gedacht aan Bram Bakker en de therapeutische betekenis, gedacht aan de afspraak met mezelf, gedacht dat morgen minder goed uitkwam omdat we dan al gaan wandelen.

Ik voelde me slap. Ik moest eerst een boterham extra eten en een glaasje melk drinken. Het gevaar bestond toen dat dit me bij het lopen in de weg ging zitten. Dus nog éven uitstellen.

Toen, echt op het állerlaatste moment dat het nog kon, ik moest zelfs de eetafspraak uitstellen, ben ik gaan lopen.

Het viel niet mee. Het was stikheet (24 graden). Na 4 km was het niet meer leuk en heb ik mezelf vooruit moeten duwen. Alle trucs van de mindfulness (zie 'Jij zeggen') mislukten jammerlijk. Het was zweten en afzien.

Ik zie het even niet meer zitten met het oefenen. Sorry lezers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten