woensdag 27 juli 2011

Lekker shoppen

Gisteren ben ik gezellig naar de stad geweest met mijn twee dochters. We gingen op de fiets.
Maar dat ging niet zomaar. De ene dochter had nog een vriendin op bezoek en die moest per se op tijd naar een dorp niet ver van Arnhem (zo'n vijf km). We moesten haar een eind op weg helpen. Maar de route was niet helemaal onze route. Andere complicatie was dat de fiets van een dochter nog bij de fietsenmaker stond en die moesten we afhalen. We hebben eerst die vriendin een eindje weggebracht en toen de fiets afgehaald bij de fietsenmaker en moesten daarvoor van Kronenburg via Elden naar Elderhof.

Inmiddels had mijn andere dochter al bij Kronenburg bedacht dat ze los van ons naar de stad ging. We namen daar afscheid en maakten afspraken over hoe we elkaar in de stad zouden tegenkomen. Met mijn ene dochter (achterop!) ging ik naar de fietsenmaker. Daar werd en passant nog even de versnelling gerepareerd, terwijl het alleen om de rem ging. Mooi.

In de stad kwamen we de oudste dochter tegen bij het Johnny van Doornplein . Daar was het al lekker druk. We volgden een parcours van Adidaswinkels. Daar is er een nieuwe van op de hoek van Bovenbeekstraat en Ketelstraat. Vervolgens op naar de Rijnstraat! In de Ketelstraat zijn altijd veel mensen, vooral op zo'n dag als vandaag, een middag van een vakantiedag. Van de Rijnstraat gingen we vervolgens naar de Grote Oord, waar je ook een sneakerwinkel hebt. Goed, daarna waren we toe aan een ijsje (kon in dezelfde straat).

Het mooie van grotere kinderen is dat je desgewenst ook kunt splitsen als dat beter uitkomt. Dat deden we. Met de mobiels op zak. Ik ging naar de fotowinkel op de Beekstraat om pasfoto's te laten maken, en vervolgens naar de bieb op de Koningstraat (via de Ketelstraat, want dan kun je toch even makkelijk de Bijenkorf inflitsen). In de bieb waren niet zoveel mensen. Ik heb er wat boeken ingeleverd en een cd en een boek geleend. Toen moest ik nog even wat tijd doden en heb heerlijk zitten lezen in Martha C. Nussbaum, The Clash Within - Democracy, Religious Violence and India's Future, Cambridge (Mass. 2007) (ook over die massaslachting in Gujarat). Je kunt er tegenwoordig lekkere koffie krijgen in een koffiehoek, dus dat heb ik erbij gedronken.

Daarna liep ik terug naar het Johnny van Doornplein waar ik mijn dochters tegenkwam. Een dochter had daar haar fiets al staan. Met de andere dochter achterop fietsten we via de Beekstraat naar de Koningstraat waar mijn andere dochter haar fiets had staan. We fietsten gezellig naar huis via de Nieuwe Brug. Thuis presenteerden de dochters enkele van hun aankopen.

We konden terugkijken op een heerlijk dagje shoppen!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt heel gezellig en toch ook weer wat opgestoken van Nussbaum. Hee, de Ketelstraat, daar kwam ik nog langs en op tijdens vakantie bij Monopoly toen het regende. Uh, Monopoly, het spel, niet de plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen maar geld neergeteld en ik kreeg er niks voor terug.

    BeantwoordenVerwijderen