Probeer het eens. Zet uw tv zachter bij programma's, zet hem harder bij de reclame. U zult zien dat er veel moeite gestoken is in de filmpjes.
Bij Yakult passeren de Japanse uitvinder, een Braziliaanse carnavalsdanseres, een Italiaanse restauranthouder en een herkenbare Hollandse moeder plus dochter uw scherm. Allen begrijpen we hoe goed Yakult is. Maar ze lachen, ze doorzien ook wel dat ze figureren in de reclame.
Ze zijn opzettelijk verkleed als karikatuur om u gerust te stellen. U wordt niet bedrogen, het is wat u verwacht, wat u verwacht wat reclame is. Nee, het zijn niet een echte Japanner, Brasileira, Italiano en Hollandaises. Het zijn de mensen die u verwacht bij reclame, zij leveren service als beelden die zich oprecht plooien naar uw beeld van reclame.
Precies zo zult u Yakult drinken. Nee, het is niet dat kleine flesje shit dat u het liefst zo snel mogelijk door uw darmen spoelt richting riool. Het is een beeld dat u zult wegslokken, een beeld dat onmiddellijk verdwijnt zodra u het inneemt. Het is een beeld zoals een beeld hoort te zijn en is, het laat geen herinneringen na en keert nooit weder.
Yakult is het aureool om onze lichamen, onze heiligverklaring, het heiligt ons bestaan dat er uitsluitend is om geheiligd te worden. Geëerd en verworpen. Voortaan daar, because you're worth it.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten